tisdag 17 mars 2009

Out of order

Jag är sjuk och det är fruktansvärt synd om mig.
Antar att jag får skylla mig själv, i lördags när vi åt middag hos Tina sa hon -ska du sitta bredvid Emil verkligen, du kanske också blir sjuk då?
-Nä, sa jag, jag har varit frisk hela vintern så jag klarar mig nog.


Visst.
Jag har än så länge klarat mig från feber iallafall. Har extremt ont i halsen, det bådar icke gott, innan jag flyttade till Kalmar hade jag de sista åren halsfluss minst en gång per år. Sen bara försvann det när jag flyttade till Kalmar och nu har jag varit fri från det massa år, kanske att jag kommer få tillbaka det nu när jag återvänt till kobben? =(
Öronen spökar också för fullt, mest på natten när jag ska sova börjar de värka nåt så in i bängen mycket.
Och så lite hosta på det.


Jag hoppas verkligen att det går över av sig själv, jag orkar inte ta mig till doktorn, inte efter att de beslutade sig för att stänga vårdcentralen på Gråbo så man måste ta sig ändå bort till Korpen.
Känns som en onödigt lång procedur att genomföra när man är sjuk och hängig.
Gå till bussen-vänta på bussen-åka bussen 30 minuter-vänta på doktorn-sitta inne vid doktorn- gå till bussen-vänta på bussen-åka buss-gå hem.
Det kommer ta minst två timmar. Det finns ingen chans att man pallar det när man är sjuk, särskilt inte om man har feber också då man knappt orkar ta sig till toan.
Men kommunen hade säkerligen räknat ut att de kunde spara in en krona eller två på det här sättet så så fick det bli.


Runt klockan 18 igårkväll när jag slappat och sovit till och från hela dagen började jag fundera på varför jag inte fått nåt mess av Sara på hela dan.
Så jag skrev till henne och beklagade mig över att jag är sjuk.
Det visade sig att hon också är sjuk.
Ojoj, hur ska detta sluta?


Nu ska jag lägga mig i sängen igen och se på tv. Förhoppningsvis somna.


Så no more gnäll from me (for now)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Krya på dig Lina!

LineRoolz sa...

Thankyou =)