fredag 6 mars 2009

Lycka

Spenderade 2 timmar och 45 minuter i telefon med Malla tidigare idag.
När vi la på hade jag fått ett mess av Daniel två timmar tidigare: "Lägg på nån gång, jag har en sak att berätta" stod det.
Han ville berätta att vi hade fått lägenheten vi ville ha.
It makes me superduperhappy =)
Givetvis ska gotlandshem krångla till det genom att säga att vi icke får stå på kontraktet båda två, utan bara jag, som sökt lägenheten.
Detta i sin tur innebär att jag måste ha en borgenär eftersom min inkomst ligger på 7500 i månaden och hyran på nästan 6000.
Det blir då Daniel som går i borgen för mig (oss)
Varför inte bara låta båda två stå på kontraktet? Då blir ju ändå båda två betalningsskyldiga.
Herregud, gotlandshem måste verkligen vara de värsta hyresvärdarna som finnes i detta land. Nästan iallafall.
Jaja, strunt samma. De får väl krångla till det om de vill, huvudsaken att vi fick lägenheten.
Saken är den att jag som obotlig realist ser en trygghet i att ha båda på kontraktet, om något skulle hända så kan inte den ena dra och lämna den andra med en jättehyra.
Så vi ska skriva ett eget kontrakt också som säger att om något skulle hända så måste båda två fortsätta betala hälften var under de tre uppsägningsmånaderna.
Tråkigt att behöva skriva ett sånt kontrakt men i dagens samhälle har man inte råd att vara hopplös romantiker =P


Däremot hade jag igår råd att stilla min shop-abstinens en aning.
Hittade detta söta linne eller tröja på h&m för 98 kronor.
Och sen gick vi upp på Vila, som för övrigt är min favoritaffär, och där hade äntligen en tröja som jag älskar sjunkit tillräckligt mycket i pris för att jag skulle kunna köpa den utan att snåltarmen slog baklängesbakut. Here it is.
Jag älskar den för att den är så konstig

Annorlunda



Inte som alla andra tröjor


Den hade sjunkit från 499 till 199. Inte illa.


1 kommentar:

Anonym sa...

Grattiiiiiiiiis