lördag 21 mars 2009

Fortsättning på förra inlägget

Vi trippade ut till tvättstugan i god tid klockan 15:40.
När vi var klara och skulle gå tillbaka sa en dam -Ni kan inte komma in i rum 3?
-Öh nej, sa vi som hade haft rum 1.
-Jag glömde mina nycklar inne i rummet och nu kan jag inte komma åt dem.
Vi kollade på dataskärmen om tiden efter hennes var ledig så vi kunde sätta upp oss på den och så så sätt komma åt hennes nycklar iallafall och sen strunta i själva tvättiden, men den var redan bokad.
-Jaja, vi får hoppas att de som har tiden kommer ut nu vid fyra så jag kan komma in, jag får väl sitta utanför och vänta så länge.


Förhoppningsvis kom nästa person ut, om det inte strulat till sig på något vis eller personen i fråga kanske struntar i sin tvättid, det händer ju att man gör ibland.
Uppå allt detta dumt så finns det ingen man kan ringa på lördagar och söndagar från gotlandshem. Vill man strula till det för sig så är det bäst att man gör det mån-fre mellan klockan 8-16, annars är det kört.


Det påminner mig om ett litet handskrivet papper som för många år sen satt nere vid vårdcentralen (eller där omkring) i Hemse.
Det stog : Akutfall hänvisas till efter klockan 17.


Tokigt och roligt på samma gång.

1 kommentar:

Anonym sa...

stackars tant :(. denlappen kommer jag ihåg hahaa vad man skrattade när man såg den :P