fredag 27 mars 2009

Bloggeli bloggelaaaa

Detta är vad jag pysslat med idag:


Världens städdag blev det.


*Började med att tvätta klockan 7 i morse…ojoj, det var tufft att pallra sig upp må ni tro. Fick för mig att testa mangeln nere i tvättstugan, men hela duken som tillhör mangeln krånglade ihop sig så jag flydde innan något vittne anlände =)


*Sen har jag roat mig med att plocka ur alla plastbackar som vi äger, ett helt skåp fullt i köket, men efter att jag parat ihop backar och lock så blev det två kassar fulla som var okompletta… så de slängde jag.


*Gjort rent kattbacken.


*Varit i affären och handlat kattsand samt massa andra jättetunga varor, kassörskan sade till och med- Oj, det kommer bli tungt det där du. –Jepp, svarade jag… och det blev det må ni tro.


PAPPA… jag köpte även två grytlappar till nya lyan. De hette Mats =)


*Torkat bort någon mystisk brun gegga under diskbänken, det stank dött kadaver så jag skyller detta på Daniel.


*Diskat


*Gjort rent micro, diskbänk, spis, plattorna vid diskbänken osv


*Städat i skafferiet så nu står allt helt korrekt i bokstavsordning (nästan)


*Satt in alla mina studiepapper i pärmen så jag kan ha lite bättre koll på dem


*Tog en städpaus och ringde Sofi, hon och Thomas skulle till Knalleland


*Druckit massa kaffe


*Skrubbat toaletten, handfatet samt gjort rent spegeln i badrummet


*Tagit en del välförtjänta ”klappa-katten-pauser”


*Slängt massa sopor i två omgångar


*Vattnat alla våra sju växter


*Muttrat över skitvädret


*Dammsugit. Ja det är faktiskt sant, jag tog fram gamla dammsucken trots att det är det värsta jag vet och trots att det är kill-göra


*Förbrukat två disktrasor, tre tvättsvampar och massa svinto


Självklart har jag lyssnat på hög musik hela dagen. Städning funkar icke utan musik.


Ni må tro att man känner sig huslig när man städat så här mycket. Inte nog med det så bakade jag muffins igår, dumlemuffins och citronmuffins och de blev bara lite brända… det artar sig =)


Nu ska jag svabba golvet samt slänga sopor en sista gång. Sen är jag alldeles jätteklar.


Tell me I´m duktig då!!!!!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är DUKTIG!!!!

LineRoolz sa...

Tack Sara, du är så snäll =)