söndag 8 mars 2009

Lördagkvällen i bilder

När vi anlände vid Maria och Peter var de i full färd med att sätta upp "tavlor" på väggen, såna där tavlor som man skriver på med en vit krita. De hade varit ambitiösa och gjort dem själva (två stycken) Daniel tittade fascinerat på

Vi spelade Marias nya spel. Man ska förklara ord med andra ord på tid. Väldigt stressigt och jätteroligt. Jag och Daniel tokförlorade men det var kul ändå.


Peter och Daniel



Maria viftar vilt omkring sig =)

Det var inte dåligt vad många egobilder det fanns på mig och Maria i min kamera. Som den mästerfotograf man är krävs det ibland både tre och fyra försök innan resultatet blir lyckat.
Detta var första försöket.


Andra försöket... Maria fick verkligen inte mycket plats på denna bild så jag vinklade kameran åt hennes håll...


...och då blev det så här =)

Till slut lyckades jag knäppa ett kort som båda var med på. Skam den som ger sig.




Här spelar vi Rappakalja


Alla skriver så att pennorna glöder...

Christina trillade införbi ett tag. Linnea var dock inte på partyhumör så de fick lämna festen ganska tidigt.

Gudars vad läcker man är =P


Funny faces









Det kan aldrig bli för många egobilder



Djupa diskussioner mot kvällens slut

Så här snygg var jag när jag vaknade till liv idag, runt kl 11:30.
Det är gött att sussa.


Jag var verkligen inte sugen på någon trögflytande smoothie till frukost denna dag, så istället blev det apelsin, kiwi, passionsfrukt och cocktailtomater. Samt läsk.

Det blev en jättetrevlig kväll igår, precis som jag misstänkt att det skulle bli.
Funny things said yesterday (and today)
På tal om vinter och vår.
Maria -Jag hörde att det skulle vara sju, vad hette det nu ...torkvippar innan det blir vår.
Jag - Starurar menar du?
Detta var jätteroligt och alla i sällskapet skrattade glatt.

Dagens samtal.
Jag-Haha, vad var det Maria sa om starurar igår som var så kul?
Daniel -Torkvippar haha.
Vi skrattade ett tag...
Daniel -Det hette Krakstaurar eller hur?
Efter detta uttalande bröt jag ihop av skratt.
Gotländska ord är inte så enkla att lägga på minnet, inte ens för gotlänningar =)

3 kommentarer:

Anonym sa...

haha söta bilder

Anonym sa...

Himmel!!
Vettu, man kan ju bli anmälda för så ful jag var på bilderna hahaha

Anonym sa...

ni verkar ju haft superkul :)
söta ni är :)