tisdag 24 februari 2009

Temla, Semla och Fettisbulle

Kollade Saras blogg förut, hon har lagt in bilder på hur det blivit i vardagsrummet nu när det är klart. Jag säger bara WOW, det är verkligen jättefint.
Ni kan ni, Sara och Ho =)


Begav mig till affären förut, trodde det skulle vara glashalt hela vägen, men den mesta av snön var bortsmält, iallafall på gågatorna, på gräset är det fortfarande vitt. Förhoppningsvis håller solen i sig så det kan töa bort innan helgen.
Jag blev toksugen på vegefärs, därav min affärstripp. Hade verkligen ingenting hemma, inte ens pasta. Så det fick inhandlas både pasta och färs samt krossade tomater, creme fraiche med chilismak och annan utfyllnad, d.v.s morötter, lök, svamp och paprika (grön såklart) vegefärs är ganska dyrt så det vill till att man fyller ut med massa annat.
Nu står min färs och puttrar på spisen i en stor kastrull, jag kommer få äta färs till lunch och kvällsmat fram tills fredag eller lördag för att få slut på allt.
Med vårt lilla och konstant proppfulla frysfack finns ingen plats för varierande kost.
Ain´t life a bitch =P


Köpte givetvis temlor också (som Ture Sventon skulle sagt, minns ni honom? Han som ej kunde säga S? Himla märkligt att han inte hette Tventon istället då rå)
Det är ju semledagen idag.
Fet-Tisdagen
Fettis-Dagen
Vilket är det rätta att säga?
I have no idea så jag säger både och.


Dags för krubb

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ture vem? och tack höhö

LineRoolz sa...

Lille Sara, du är allt för ung för att veta vem ture Sventon är =)

Anonym sa...

men det är inte jag, minns en märklig figur som var kompis med två barn och åkte omkring på en flygande matta med grädde på näsan (Ture Gräddnos?)