onsdag 25 februari 2009

shopohplic?

Har haft en trevlig heldag på stan med Tille idag.
Vi började med att luncha på Skafferiet. Jag hittade ett litet, trångt rum i det stora rummet (egentligen en liten hall) där fanns ett bord med två stolar. Alldeles utmärkt. Det var ganska mörkt, man såg knappt vad man åt, men det spelar ju ingen roll för vi visste ändå vad vi beställt. Jag tog grekisk sallad, de blandar fetaosten med oliver och inlagda tomater på något vis som är himla gott. Där blev vi sittandes i 1,5 timme, det var ganska märkligt eftersom både Tille och jag är så att vi brukar vilja gå direkt efter vi fått i oss vårat krubb.
Sedan gick vi adelsgatan fram. På Vero moda hittade jag ett jättegulligt linne med massa blommor samt en svart kofta, det var 2 för 100.
Hittade även en annan grå kofta som var halva priset så den kostade 80 kr.
2 koftor och ett linne för 180 kronor, det är bra det.
Jag blev så glad över detta att jag var tvungen att köpa ett lite dyrare plagg på Vila sedan, en söt klänning för 298 kronor. Here it is.



Särskilt läckert blev det med ett par rosa strumpor med knallgröna grodor på, right? =)

Jag måste faktiskt börja handla upp massa kläder nu ifall att vi får lägenheten vi vill ha med två klädkammare samt fem garderober. Vilken press att lyckas fylla ut allt, ojojoj =)

Jag tvingade Tille att åka buss med mig hem sen eftersom hon ändå skulle till momsen på gråbo.
Det var knökfullt med folk som ville med från öster, vi fick platsen längst fram som är typ ett och ett halvt säta stort, jag (som satt längst ut mot gången) fick klamra mig fast vid Tilles arm för att inte åka ur sätet i svängarna.

Nu är jag trött som aldrig förr, efter alldeles för få timmars med sömn i nättres.
Jag orkar inte ens tillaga pastan till min vegefärs, som tur är så fixar Daniel det åt mig.

Hade missat ett samtal från Sussie förut så jag ringde upp. De ville mest veta vad som händer på fredag.
Det är ju Så ska det låta som startar igen =) Mer spännande än så var det inte =P

Talade med pappa, han sa- ser lägenheten ni sökt ut som den vi bodde i på Hemse eller det minns du kanske inte för du var inte född då.

Nä, då minns jag antagligen inte det =)

Men med hans förklaring förstod jag att det var en exakt likadan ritning på dessa lägenheter.
And I want it so bad!!!




1 kommentar:

Anonym sa...

Klänningen var jätte fiiiin ;D