onsdag 4 februari 2009

Tacotarmen vaknade till liv igen

Jag har så tråkigt. Så urbautajättetråkigt att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Som vanligt när jag har tråkigt så vill jag äta, men då jag bestämt mig för att försöka rädda mina tänder och dra ner på sötsaker så kan jag inte äta godis =/
Då kom jag på det näst bästa, nämligen TACO.
Alldeles strax ska jag och pojken (som är ledig idag) bege oss till prix och inhandla allt som behövs.
Som vanligt kommer vi muttra hela vägen hem från affären om hur dyrt det är att äta taco.
Som vanligt kommer vi konstatera att det vore billigare att gå ut och äta på restaurang.
Taco är jättedyrt. Men det får det vara värt en urbautajättetråkig dag som denna.
Dock får jag lite ångest då jag lagade mat för ett helt kompani igår med tanken att vi skulle slippa laga mat idag. Vad jag lagade? Here´s a clue:


Purjolök +
potatis
=
geggamoja

Resultatet blev en väldigt krämig potatis och purjolökssoppa.
Den ser inte så aptitretande ut men den var kalasgod.








3 kommentarer:

Anonym sa...

har du bara potatis och purjolök i?

LineRoolz sa...

Nä, det är kryddor, vanlig lök, vatten, grönsaksbuljong och creme fraiche med örtsmak i soppan också. egentligen skulle det vara morötter i uppå det men det hoppade jag över. Morötter sucks =)

Anonym sa...

haha bilden på soppan får mig att tänka på en gång för rätt många år sedan när jg ville göra en "skönhetsmask", själv. så - jag hittade något recept eller vad man ska kalla det, med banan i. jag gjorde det, smetade ut och ja... FYAN, det såg ut som jag hade smetat spya i ansiktet. jag lovar, jag har bildbevis, för min mamma kunde inte låta bli att fota fenomenet.. haha