onsdag 18 februari 2009

Nationalencyklopedin

Fick för mig häromdagen att jag ville ha alla nationalencyklopediböcker. Från A till Ö. Började kolla runt lite på bokhandlar på nätet då de brukar vara lite billigare.
Det visade sig att det ändock kostar över 10 000 kronor. Kollade runt på blocket, kostade massa tusenlappar där med.
Jag fick göra det näst bästa istället helt enkelt. Gå med i NE:s sida. De har så att om man icke är medlem kan man ta del av lite grann av deras utbud, men ej tillräckligt enligt mig, men om man betalar 46 kronor i månaden får man tillgång till allt. Mycket bra när man studerar måste jag tillägga.
Wikipedia.se är en himla bra sida, men man kan aldrig förlita sig helt på vad som står där eftersom vem som helst kan skriva vad som helst när som helst, till skillnad från NE.
Om någon där ute behöver tillgång till NE:s kunskap så kontakta mig. Ni får mer än gärna logga in på mitt konto. Ja bjudá =)



För övrigt ringde jag till bokhandeln på adelsgatan för två-tre veckor sedan för att höra om de hade en bok jag behövde ha tag i snabbt. De sa -Vi har den tyvärr inte hemma men vi kan beställa den åt dig för 370 kronor.
Jag, som surfat omkring lite på nätet innan svarade -Nej tack, jag ser här på Bokus.se att om jag beställer den själv kostar det mig 190 kronor.


Tänk vad pengar de lägger på de där bokhandlarna.


För övrigt (igen) så tycker jag om att skriva just "för övrigt" det låter lite viktigt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

vad tusan är Ne?

LineRoolz sa...

Ne är ju nationalencyklopedin!!

Anonym sa...

jag skulle behöva använda NE i typ 10 minuter!!!!! kan inte jag få låna kontot?

Maila mig:
anton_ml93@hotmail.com