fredag 13 februari 2009

Romantiken sprudlar

Så var det då äntligen alla hjärtans dag igen... snart iallafall.
Jag har aldrig uppskattat denna dag, jag har inte vetat om det var för att jag nästan alltid varit singel eller om det helt enkelt är för att det är en alldeles för kommersiell dag för mig.
Nu vet jag.
Det är helt enkelt bara en kommersiell skitdag som bör undvikas så gott det går.


Detta samtal utspelade sig för några dagar sen:


D-Ska vi göra något romantiskt på lördag?
Jag- Suck, stånk, stön.. Nej!
D-Okej, då struntar vi i det.


I och med detta samtal så trodde jag att det var underförstått att vi icke skulle handla någon gåva till varann, men så var icke fallet fick jag veta igår när han försa sig att han köpt något till mig.
Ännu mer suck, stånk och stön.
Det var bara att sätta sig på nätet och se vad som fanns att skicka efter för det sista jag tänkte göra var att ge mig ut i två meter snöoväder och halka för att gynna stadens köpmän. Då gynnar jag hellre de på andra sidan skärmen som levererar presenten till dörren (trodde jag)
Hittade en fjantig liten nalle (ett nallogram) med två rosor och en champagneflaska ett litet pass följde också med så man kunde döpa denna lilla 8 centimeters nalle. Jag döpte den till Nulle 2 efter som D:s barndomsnalle hette Nulle (it´s hilarious, I know)
Självklart fanns ett litet kort också, jag skrev "Till min favoritkille, JAG ÄLSKAR DIG, trots att du tvingar mig att köpa fåniga alla hjärtans dag presenter =)"


Dessvärre kom inte nallen in genom brevinkastet, vi var tvungna att åka till ICA Visborg och hämta den *suck*
Själv fick jag en stor, lila, vacker orkideé.
Vi gav varann presenterna idag. Lika bra.


Men jag kan inte förneka att denna vackra orkideé hade varit ännu vackrare om jag fått den en dag som inte hette "alla hjärtans dag"
Blommor och nallar på valentinesday är ungefär lika överraskande som amen i kyrkan.


Morgondagen ser ut så här:


TACO
BILLIGT VIN
INSPELNING AV HEMMAGJORDA MUSIKVIDEOS


Svar: JA, det är jag som bestämt hur morgondagen ser ut.
Mer romantiskt än så blir det inte när man dejtar mig =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag och Ho kom på idag (efter att Ikea har förstört allt igen..) att imorgon ska vi ha en slapp-dag. En riktig Sara-söndag. Vi ska beställa hem pizza, äta godis och se på vänner tills vi somnar :D.