fredag 20 februari 2009

En vanlig dag i mobilvärlden

De senaste åren har jag och Sara flitigt messat till varandra ett flertal gånger varje dag. En "dålig dag" blir det kanske på sin höjd tio sms men en bra dag kan vi säkerligen vara uppe och snudda på 40 skickade sms var.
Här kommer ett exempel från igår, som var en normal sms-dag.


Don´t worry Sara, det skrevs inget hemligt =P




Mess med Sara den 19:de februari 2009

Jag 12:43
Vad gör du?

Sara 13:07
Är på lektion. Du?

Jag 13:08
Pluggar, höhö King låg på mobilen o sov. Jag har på vibrator så han blev värsta skraj när du messa =)

Sara 13:52
stackaren haha


Sara 14:27
Har du något nytt att berätta? Har hur tråkigt som helst.

Jag 14:28
Jag har också jättetråk men tyvärr inget nytt att berätta =(

Sara 14:31
Haha lika roligt som jag =)

Jag 14:36
Är du ännu i skolan? Snön bara vräker ner här =(


Jag 15:30
Jag har tvingat Zandre att skicka kort på sin nya lgh, jättefin är den, särskilt fondväggen i sovrummet

Sara 15:33
Jag vet tycker den oxå är jättefin hihi

Jag 16:20
Finns ingen ny lgh på g-hems sida idag förutom en trea fast den ligger på gråbo men på andra sidan vägen, den mysigare delen av gråbo liksom. Det är både över och undervåning. Två sovrum uppe och badrum med badkar och balkong. Nere är det kök, vardagsrum, liten toa och uteplats. Klädkammare uppe och nere samt garderober. Vi söker nog den, den verkar ligga ganska långt ifrån vägen, kattvänlig med andra ord. Men vi ska dit och kolla läget lite utifrån på lördag innan vi söker höhö.

Sara 16:22
Okej. Är den stor?

Jag 16:24
Ja, 81 kvadrat så den är ganska stor

Sara 16:25
Oj oj, höhö

Jag 16:26
Ja och då har ni eget rum när ni hälsar på hihi

Sara 16:35
Åh, nice ju

Jag 19:15
Vad gör du?

Sara 19:16
Ser på vänner. Du?

Jag 19:16
Just ätit. Nu ska jag slappa.

Jag 19:53
Ska du se law vid åtta? Jag ska se kitchen nightmares med arga kocken istället. Höhö.

Sara 19:54
Är det på tv? Nya avsnitt?

Jag 19:55
Ja på femman. Tror det är nya, de är från 2008

Sara 20:02
Vi ska se det med höhö

Jag 20:03
Stabilt, hoppas det blir mycket action och massa arga utbrott =)

Jag 20:27
Äckligt, tänk om det ser ut så där på restauranger man själv ätit på. Varför jobbar hon som kökschef när hon bara gnäller om att hon inte vill jobba med det?

Sara 20:28
Ingen aning. Men alla verkar skitdryga

Jag 20:29
Ja, det är som vanligt, de ringer dit Ramsey och sen blir de sura när han försöker hjälpa dem, höhö.

Sara 20:31
Hade iaf aldrig ätit där. Hela stället är äckligt.

Jag 20:34
Jag tycker lilla frugan verkar full? Eller lite efter iaf =)

Sara 20:34
Det sa Ho med haha

Jag 21:47
Se law kl tio? Det är SVU

Sara 21:48
Tänkte det

Jag 21:49
Coolers, me to

Jag 22:31
Vem tror du gjorde det?

Sara 22:32
Säkert typ mormor eller något

Jag 22:32
Ja, mormor eller fostermamman tror jag. Hon som spelar fostermamman brukar typ jämt spela lite kokko så det kan ha varit hon =)

Sara 22:34
Haha

Jag 22:36
Det är nån som spelar musik här. Hög musik. Suck suck

Sara 22:36
På en torsdag? Udda

Jag 22:40
Japp, det är nästan jämt liv på nätterna nånstans runt omkring. På mittenvåningen bor två systrar med en hund, de rastar hunden på natten och han skäller hela vägen i trappuppgången och de vrålar att han ska vara tyst. Längst ner bor några killar som jämt verkar festa och grannarna bredvid oss spelar WoW hela nätterna. Hur stabilt som helst =/

Sara 22:41
Skönta att flytta med andra ord

Jag 22:44
Japp, hur har ni det med dom över nu då? De som brukade ha sina barn vakna och springandes om nätterna?

Sara 22:45
De håller på då och då. Förstår inte hur de kan få vara föräldrar.

Jag 22:49
Drygt som attan. Vet du om Sofi tänkt åka till kalmar när mamma fyller år? Jag funderar på att åka i maj i samband med euroschlager songcontest melodifestival och allt vad det heter. Då när det är alla länder som tävlar. Så vi kan se det som förra året ihop. Right?

Sara 22:54
Ingen aning faktiskt. När i maj då?

Jag 22:55
Försökte googla på det, det verkar som det skulle vara den sextonde maj, en lördag.

Sara 22:57
Ska vi fira dig samtidigt då?

Jag 22:59
Nä, vi får nog hoppa över att fira mig i år och ägna oss helhjärtat åt schlagerdiggande istället =)

Jag 23:19
CSI Miami som gäller för din del nu ella?

Sara 23:20
Haha. Sverige kommer tokloosa ändå

Jag 23:21
Suck, vad du är efter. Jag har ju hunnit skicka ett mess till innan du ens svarat. Höhö. Csi ella ella ella?

Sara 23.22
Haha. Nej måste plugga och sen sova. På måndag börjar min praktik hihi

Jag 23:23
Aha, var ska du ha praktiken nånstans?

Sara 23:23
Funkabo hemtjänst. Hihi.

Jag 23:24
Hm, ska du typ åka med nån runt hem till folk då?

Sara 23:25
Japp. Ska bli helt okej. Hoppas det är roligt.

Jag 23:27
Ska du mata gamlingar? Och byta blöja? Usch, jag klarade inte ens av att byta blöja på ungarna på dagiset. Höhö

Sara 23:27
Haha. Det blir så. Sen umgås med dem. För många är vi de enda sällskapet de får.

Jag 23:30
Varför skaffar de inte katt då? Tänk om alla ensamma gamlingar skaffade varsin katt, då hade de inte varit så ensamma sen och katterna hade fått ett hem. Vore ju tiptop

Sara 23:33
Haha. Men om de inte kan ta hand om sig själva blir det svårt att ta hand om katt.

Jag 23:35
Det är ju där såna som du kommer in i bilden. För att fylla på mat till katten, byta vatten och rensa kattlådan. Så kan man ha en sån där kattdörr så de kan springa ut och in själva =)

Sara 23:38
Hmm vad händer med katten om den gamla dör? Då måste katten också dö?

Jag 23:39
Nej, då får ni ta den till katthemmet helt enkelt. Eller ge den till en annan gamling

Sara 23:39
Haha, hade varit bra

Jag 23:40
Japp, du får börja tvinga på gamlingarna massa katter. Höhö. Eller få dem att inse att de vill ha katt iaf.

Sara 23:42
Haha, kan ju försöka

Jag 23:53
Ska du sova snart?

Sara 23:54
Inte än höhö

Jag 23:57
Okej hihi

Sara 00:07
Nu ska jag sova. Nattiiii

Jag 00:08
God nattiiii




Ja, så här ser det ut i in och ut-korgen för mina mess.
Stabilt!

1 kommentar:

Anonym sa...

hahahaha vad mobbade vi är :D