onsdag 25 februari 2009

Jag sålde min själ för 75 kronor i månaden

Vi fick just besök. Det var hyresgästföreningen. De ville ha med oss, -fine, sa jag (jag bestämmer) tycker faktiskt att det kan vara bra att vara med i denna lilla sekt.
King var lite seg i starten, men sen trippade han ut i hallen och började jama som aldrig förr på denna okända karl. -Oj, sa karl´n, vad han låter.
Sedan sa han att han hade ett väldigt gulligt ansikte. Yeah!
Vidare sade han -Det drar in här genom er ytterdörr, jag känner det på skalpen.
-Japp, vill du se något ännu värre, sa Daniel och tog med Mr karl ut i köket och visade kylen och frysfacket.
-Hm, sa karl´n, det här var faktiskt väldigt intressant, ni har en kyl/frys som är närmare 20 år gammal och som säkerligen drar massa mer el än den borde.
Daniel berättade att grannarna som bor i en exakt likadan lägenhet (fast spegelvänd) fått ny kyl och frys. En riktig frys.
Då sa karl´n -Då ska ni prata med era hyresvärdar igen och säga så här -våra grannar har bättre levnadsstandard än vi fast vi betalar lika mycket i hyra och om dom ändå inte byter ut detta så tar ni kontakt med oss.


Frågan är om man orkar engagera sig när man snart (förhoppningsvis) ska flytta?


Hur som helst så var det en mycket trevlig karl.

1 kommentar:

Anonym sa...

Höhö, jag sålde min själ för några månader sedan till dem, men de är helt okej :D