fredag 3 juli 2009

Månbarn

Har nyligen kommit hem från en tripp ner på la stada.
USCH för alla turister och tokiga gubbar som skriker och vrålar mitt på öster.
Och ISCH för att inte kunna gå mer än två meter i taget utan att massa olika människor försöker trycka på en papper om gud vet vad.
Annars var det helt okej på stan, särskilt när det började regna, stora kalla droppar, som fick alla människor att trycka sig in mot husväggarna under taken... utom jag.
Det var underbart med lite regn.


Anledningen att jag for ner på stan var att jag nästan hade en jobbintervju. Fast ändå inte.
Det har öppnat en ny affär över sommaren Moonkids (öppnade idag) som säljer bebiskläder.
De hade annonserat om en medarbetare men nu ville de gardera sig ifall de eventuellt behöver fler som hoppar in.
Så allt hänger kort och gott på om det kommer vimla in mycket folk i deras lilla affär som låg mitt emellan systembolaget och Siesta (hoppas, hoppas)


Jag sa iallafall att jag kan hoppa in med relativt kort varsel (ca en timme) och att jag gärna jobbar helg.
Så håll en tumme för mig, gott folk.


Nu ska jag kolla hur många nya jobb som kommit in på ams.se idag.
Säkert 700 stycken bara på Gotland.
Underbart att kunna välja och vraka. Wiiiiii =/

1 kommentar:

sara sa...

naw, det är iaf as bra att du försöker :D.