lördag 11 juli 2009

Lördag

Oj, vad hurtig man varit idag.
Började med att jag vaknade otroligt tidigt (tjugo i elva för att vara exakt, hrm)
I vild panik for jag upp och började samla ihop all tvätt, sängkläder, handdukar och dylikt. Sen ner för trappan och "skällde" på sambon för att han inte väckt mig (tvättiden startade 11).
Sambon var lika förvirrad som vanligt och hade glömt att vi skulle tvätta.
Ingen större stress egentligen då vi bara hade två maskiner men ändå =)
Under tiden vi tvättade passade vi på att städa kök och badrum.
Sedan klockan 13 var tvätten klar och vi begav oss hem till Daniels mamma Tina.
Där bjöds det på kaffe.
Anledningen till att vi gick dit var att hennes vinbär nu är alldeles klarröda och ätfärdiga.
Jag plockade en hel back samtidigt som jag motionerade. Tinas trädgård kryllar av onda skogsmyror som inte missar en enda chans att klättra upp på mina ben och bita/knipa sig fast.
Så jag stod och stampade/dansade samtidigt som jag plockade bär.
Sockerärtor har hon också. Supergott.
Vi blev kvar till halv 4 ungefär sen gick vi hem. Daniel lånade gräsklipparen och försökte snygga till i trädgården, men det gick inte så bra =(
Jag passade på att (håll i er nu) dammsuga.
Nu väntar Daniel på svågern Emil. De ska spela spel hela kvällen... på nedervåningen.
Själv tänker jag sitta upp och glo på tv och surfa.


Har dock ett stort i-landsproblem.
Saken är den att det idag visas två superbra filmer på tv.
Den ena, Sorority boys, börjar klockan 20 på 4+.
Det är en himla rolig komedi där även Michael Rosenbaum (som råkar vara en av världens snyggaste killar) är med.
Dock är han mestadels i filmen utklädd till tjej och ser då ut så här:
Inte så läckert kanske?
Egentligen ser han ut så här:
OBS: Inte fjanten med håret utan den andra. Han som spelar Lex Luthor i Smallville.


Och klockan 21 börjar filmen Pelikanfallet på kanal 3, vilket är en av mina favoritfilmer.
Bägge dessa filmer har jag väl sett ungefär tre gånger vardera. Men jag vill se båda igen. Just idag.
Jag kan ju se Sorority boys i godan ro en timme, sen klockan 21 får jag zappa som en dåre fram och tillbaka mellan filmerna fram tills Sorority boys slutar 21:45.
Hm. Får nog fundera lite till.

Nu vill visst magen ha mat, so byebye!






2 kommentarer:

Memman sa...

Haha men Line da du kan ju inte kalla hetingen med håret för fjant ;P.. =)

becca sa...

Hejsan,
såg att du läst min kommentar hos ovaladrömmar, Jag vill inte att hennes blommor ska blåsa sönder, hadde nog lite för bråttom bara.
Det blir konstigt ibland.
Jag gillar hennes blommor=).

Ha det så bra, kram Rebecca.