lördag 25 juli 2009

Back in town... again!

Har sovit hos pappa och Sussie två nätter i Hemse.
Jag lyckades nog ganska bra med mitt mål att äta dem ur huset =P
Vi har ätit riktigt lyxig mat varje dag. Grillat och haft det bra.
Spelat kubb har vi gjort. Först spelade jag och Sussie mot varandra. Det såg mörkt ut för min del ändå tills slutet då jag vände spelet och VANN.
Sedan spelade jag och Sussie tre gånger mot Sofi och Thomas och vi vann alla tre matcher. Helt galant.


Sofi, Thomas och jag åkte till Nybro för att bada en dag. Årets första dopp för min del. När vi klivit ur bilen och jag tittade mot vattnet tyckte jag det såg väldigt tomt ut. Som att något fattades. Sen kom jag på vad det var. Militärbunkern som stått där i all tid var puts väck.


Var är bunkern?
Thomas ville inte bada så han fick sitta och ta kort på mig och Sofi istället. Jag fick tillåtelse att lägga ut korten på bloggen =)
Här står vi och spänner oss.

Här spatserar vi utåt.


Nedräkningen inför att doppa oss har börjat.
Ett... Två...



TRE...
*Plums*


Lite kallt var det nog.






Stå på händer kunde vi också. Jag har dock ganska böjda armar, därför jag ser så liten ut =)

Gissa vem som var blekast på stranden?
Rampen i bakgrunden är halvt under vatten och väldigt hal, så den lyckades jag halka på det första jag gjorde.
Doing it the Lina-Style.

Jag har inga badkläder det är därför jag badar i trosor och linne. Funkade fint det med.
Ett riktigt skönt dopp var det. Vi var väl i ca 30-40 minuter. Svalkande.



Igår åkte Sofi, Thomas och jag in mot stan. De skulle sova hos oss en natt eftersom deras båt gick så tidigt i morse. För en gångs skull skulle de till Nynäshamn istället för Oskarshamn och det var tur det eftersom Destination Gotlad visst prioriterar just turerna till Nynäs så de kom med båten för ca en timme sen utan problem.
Igår gjorde Thomas löksoppa. Den var kalasgod så nu kan jag tänka på löksoppa igen utan att förknippa det med blå bands vidrigt äckliga variant.
5:15 ringde min klocka i morse så jag fixade lite i badrummet sen gick jag ner. King låg på stolen jag dragit fram till honom så han kunde sova bredvid Sofi som låg på soffan nere.
Sofi var dock inte riktigt vaken än så jag satte mig i köket och väntade ungefär fem minuter innan jag hörde hennes mobil ringa.

Självklart började det spöregna precis innan de skulle iväg så jag och Thomas fick hämta in bilen.
Klockan sex vinkade jag av dem på parkeringen och nu sitter jag här och undrar vad jag ska roa mig med. Alldeles för tidigt att vara uppe klockan åtta en lördag =/


1 kommentar:

sara sa...

åhhhhhhhhh vill också vara med!! för tusan!! Men det såg mysigt ut :D