torsdag 30 juli 2009

Livet är en dans på små rosa pärlor!

Jag har alla mina halsband hängandes på krokar på dörren in mot klädkammaren uppe.
Igårkväll när jag öppnade dörren rasslade det till... och rasslandet bara fortsatte och fortsatte. Det var ett av min katastroflånga halsband som bestämt sig för att ge vika. Ett halsband som viras varv efter varv om halsen och är ca tre meter långt. Miljontals små rosa pärlor som trillade ner överallt på hela golvet. Jag var i chock under några evighetslånga sekunder innan jag kom på att jag nog skulle stoppa pärleflykten med mina händer, vid det laget var det fullt med pärlor överallt.
Jaja, det var inget dyrbart halsband iallafall.


Idag har jag tvättat för andra gången denna vecka. Var så mycket tvätt sist så jag delade upp det.
Jag har även rensat kylskåpet. Vi hade massa stora burkar och byttor som var nästan tomma, så jag har lagt över allt i mindre burkar, så nu finns det massa plats igen så vi kan handla på Willys på lördag innan karaokefesten drar igång och så att folket får plats med sina öl/cider i kylskåpet.
Har även dammsugit upp alla pärlor som legat utspridda under natten. Idag var de utspridda på hela övervåningen då de har en tendens att fastna under fötterna och sprida ut sig som attan.


Nu ska jag snart bort till Daniels mamma Tina. Hon ska ut och resa en vecka och (för att citera) "Jag har ingen annan som kan sköta om mina blommor så jag blir så illa tvungen att be dig".
Jag har ett mycket gott rykte som blomproffs. Hehe. Vi får väl se hur det går. Ska verkligen försöka att varken under eller övervattna hennes växter.

Inga kommentarer: