onsdag 29 juli 2009

Give me kaffiii

Jag har inte druckit kaffe sen i fredags. Sen i Hemse. Helt tokigt.
Ska snart gå bort till Maddeluttan och få mig en kopp.
Skulle ha inhandlat det igår när Daniel skickade mig till affären med sitt kort (mohaha) men jag glömde.
Skulle köpa Kaffe, köttbullar och toapapper och jag kom hem med köttbullar och (håll i er nu)
HUSHÅLLSPAPPER. frustrerande? Ja...


Jaja, tur att Madde bor ett stenkast bort (om man är en jäkel på att kasta sten vill säga).




För tillfället längtar jag till lördag.
Då är det grill-karaoke och öldag som gäller.
Vi ska börja ganska tidigt just för att kunna skråla för fullt utan att störa alla grannar.
Fast störda lär de ju bli när vi sjunger loss, men vi kommer inte väcka kvarterets alla ungar och pensionärer iallafall.


Det blir jag, Daniel, King, Madde, Emil, Maria och Peter (kanske även Julia).
Jag blev överlycklig när Maria visade STORT intresse för att sjunga karaoke med oss. Trodde inte det var hennes grej av nån anledning... men det var det visst =)
Lär bli Maria, Madde och jag som trängs framför skärmen med mickarna i högsta hugg.
Lär videodokumentera så ni alla får ta del av våra ljuva stämmer sen.


Har dock lite problem. När man filmar med min kamera och sedan lägger in filmerna på datan så är de gigantiskt stora. En film på 4-5 minuter blir 500MB stor. Någon som vet ifall man kan ställa in på kameran så de inte tar så stor plats? Eller om man kan göra de mindre på något vis när de ligger på datan? Kan inte ens lägga ut dem på facebook för de är så stora och det tar upp till två timmar att få upp dem på youtube. HELP ME, NÅGON! (Typ Ho) =)

Inga kommentarer: