fredag 31 juli 2009

Åh, så duktig jag är!

Har just fått massa beröm av en okänd karl i telefonluren.
En okänd karl som man rapporterar sökta arbeten till en gång i månaden (Skönt att man får ringa och inte behöver ta sig ner på stan för att snacka ca fem minuter.)


Han sa -Rabbla upp lite jobb du har sökt via ams hemsida och jag rabblade tills han sa stopp.
Han sa- vet du att det finns andra jobbsajter man kan hitta jobb på?
Jag- Ja, jag brukar länka mig vidare till dem via er hemsida.
Han- Ja, just precis, bra bra, har du sökt några spontanjobb som inte haft jobbannons ute?
Jag - Ja, (rabblade upp dem.)
Han- Ja, men så bra. Har det gett någon utdelning?
Jag- Ska på en intervju på onsdag från en av de spontanansökningar jag skickat.
Han - Jaha, oj, vad bra!!!
Han- Det märks ju tydligt att du sköter dig, du har sökt fler jobb en många andra. Du verkar väldigt frigående.
Jag tänkte på hönor. Frigående.


Lite tramsigt att få beröm för att man som arbetslös söker jobb, men visst lyfter det upp en lite grann ändå.
Upp i det blå.


Nu ska snart jag och Maddeluttan sjunga karaoke.
Imorgon blir det ännu mer karaoke. Can´t wait!!!

1 kommentar:

sara sa...

haha tyckte de var kul. höns :D