lördag 31 januari 2009

Lördag

Då var vi hemma igen efter några timmar på resande fot.
Vi lånade Daniels mammas bil för att kunna uträtta våra ärenden.
Stan, d.v.s systemet, var snabbt avklarat. Sedan brummade vi vidare mot maxi, väl där började vi med att gå in på skokanonen, jag hittade ett par jättesöta ballerinaskor för endast 100 kr. Hittade även det jag var ute efter, ett par stövlar som passar när man ska ha klänning/kjol, brukar ha svårt att hitta just stövlar eftersom jag inte kan gå med klackar. Men jag blev mycket nöjd med dessa även om det stinger till i snåltarmen att betala 400 kronor för ett par skor =)
För övrigt hittade mannen med jättefötterna ett par rejäla gympadojor för 300. Han brukar annars få specialbeställa skor för närmare 1500 kronor, så han blev mycket nöjd.

Efter detta strosade vi omkring på Maxi ett tag, när vi stod i kön sa mannen med jättefötterna- skulle vi inte ha en blomma till Jens? Jag slängde mig iväg och fick tag på en någorlunda okej kruka samt en jättefin blomma.
När vi sedan kom hem igen så insåg jag att vi inte fått med oss den jäkla blomman trots att vi hade betalt den. Damn!
Vi orkade inte ge oss iväg igen så jag antar att vi får dyka upp hos jens med orden- Grattis till lägenheten, här har du en blomkruka. Stabilt =/
Då blomman var mer än dubbelt så dyr som krukan bestämde vi oss för att ringa maxi, efter ett tag gick de med på att vi kunde hämta vår blomma nästa helg. Vad nu vi ska med en blomma till? Ingen av oss har gröna fingrar.

Nu måste jag börja rota omkring i garderoben så jag hinner med mitt Jag-har-inga-kläder-utbrott innan det är dags att ge sig iväg.

Så ha en trevlig lördag everybody.

Så här ser det ut när jag ska studera. King, som alltid måste vara i centrum, slänger sig på alla mina papper, jag vet inte om han försöker hjälpa eller stjälpa mig =)




1 kommentar:

Anonym sa...

skorna var jätte fina syster. Och hoppas ni får det kul ikväll:D