torsdag 15 januari 2009

Taco-torsdag

Idag är det äntligen dags för taco. Som jag väntat och längtat.
Daniel påstår att det inte är mer än en månad sen sist, men det tror jag inte på, jag kommer ju inte ens ihåg när jag sist satte tänderna i en lök-tsatziki-fefferoni-jalapeno-sprängfylld tacos.




Har varit på konsum, hittade en bok som jag kände att jag var tvungen att införskaffa.
Skriven av en gotlänning, Bernt Bison Nilsson.


Nej, jag är inte dum...
...jag har bara lite otur när jag tänker


"Jädrans förbannade skitväder!"

Han hade skrivit olika i alla böcker men jag tyckte detta om skitvädret passade mig bäst.


"Vi gotlänningar är lite förmer än andra. Det betyder att vi vet hur det ska vara. Hur livet ska levas och slipstenar dras. Genomsnittligt har vi ett mera fördelaktigt utseende än övriga svenskar.
(...)
Ibland händer det att vi åker på semester till Turkiet och längtar hem.
På sommaren, när turisterna kommer, får vi stå i kö i affären. Det tycker vi är mycket roligt, för det får vi annars aldrig göra.
(...)
Vi är mycket klädmedvetna. Helst klär vi oss i storrutiga skjortor, urtvättade undertröjor och arbetsoveraller som det står "Källunge verkstad", "stoppa jakten på rabbis!" och "Gutar jär vackre" på."

Bådar gott, va? =)








1 kommentar:

Anonym sa...

hahaha vilken rolig bok ju :D