fredag 9 januari 2009

Åh, ljuvliga lycka

Efter att i flera månaders tid slitit mitt hår p.g.a pengabrist, fick jag idag svar på mitt mejl till alfa-kassan.

PENGAR PÅ TORSDAG
Jag hatar att anse att pengar är viktigt, jätteviktigt. Men det kan inte förnekas.
Efter att ha lånat ihop pengar till räkningar och mat de senaste månaderna så inser jag hur viktigt det är.
Efter att gång efter gång fått höra från alfakassan att "nästa vecka ska vi ha tagit ett beslut" så har jag inte ens orkat bli arg längre.
Efter de sista samtalen har jag bara känt mig helt apatisk. Som om jag vore lobotomerad.
Herregud, jag minns inte ens när jag åt taco sist!
Tack vare Sara, Sofi, Ho och Thomas (i guess?) har jag lyckats överlevt och självklart Daniel som sett till att jag haft mat att äta.
Jag känner mig överlycklig. Bara att få betala tillbaka alla skulder känns som en tung börda som lyfts från mina axlar. Inte för att mina älskade familjemedlemmar pressat mig, tvärtom, det jag hört är -det spelar ingen roll om du inte kan betala tillbaka på ett tag osv, Sara skrev sist idag att jag inte behöver betala tillbaka allt på en gång, men det tänker jag definitivt göra.
Jag har inte ärvt den där genen som Lilla Miss Överdriv har. Den där genen som gör att hon kan låna och låna och aldrig känna någon större press att ens betala tillbaka när hon lovat.
I´m gonna pay you all back, nu på torsdag, sen tänker jag åka ner på stan och träffa Maria och handla bebiskläder för att sedan brumma vidare till Väskinde och titta på Christinas underverk.
På kvällen kommer jag äta taco, det är en sak som är säker!
Taco med så mycket starka grejer att jag inte kommer få sova p.g.a magknip.
It will be GREAT!
För några år sedan vann en gotlänning 122 miljoner.
Han valde att fira genom att gå på fik. Han köpte kaffe och en kaka.
Jag minns att jag tänkte att vissa människor vet verkligen inte hur man firar.
Själv firar jag med att dricka te med socker istället för suketter som jag vanligtvis har.
FEM sockerbitar. Det ni.
Jag antar att jag inte heller är så bra på att fira? =)
Jag tog med mitt översockrade te för att ta en cigarett. Satte mig på en blöt stol. Jag kände hur kallt det blev om rumpen-stumpen, men jag satt kvar och kunde trots detta bara känna lycka.
Tänk vad lite pengar kan göra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Naw, lycklig dag idag? hihi.