lördag 23 augusti 2008

Kaoset i tv-rutan

Mina kanaler ligger verkligen precis som de vill.
De kanaler som faktiskt funnit sin rätta plats i livet är kanal 1, 3, 4 och 5.
Resten är rena kaoset.
Kanal 8 ligger på plats 2, kanal 24 på plats 6, kanal 9 på plats 8, på plats 9 hittar vi kanal 6, på plats 10 ligger MTV.
Kanal 4+ ligger väldigt långt bort från de andra kanalerna på plats 59.
Så ser det ut.
Kanal 2 ligger i närheten av 4+, men ska jag vara helt ärlig tittar jag aldrig på den kanalen och på ettan ser jag bara Uppdrag granskning samt Så ska det låta.
Har visst även 4 sport och barnkanalen, men även det är två kanaler jag aldrig skulle nedlåta mig själv att titta på.






På ålderns höst:


Är det ett tecken på att man börjar bli gammal när man suckar och ojar sig över fjortisarna som envisas med att köra moppe på gångvägarna?
När man blir upprörd över meningslösheten i att krossa rutor vid busshållsplatsen?
När man tycker att slaskrensaren är en av de mest praktiska saker som någonsin skapats?
I så fall är jag gammal.
Ibland känner jag mig uråldrig, gammal och vis, men sen plockas jag ner på jorden igen när kassörskan kräver att få se leg när jag ska inhandla cigaretter. Jag kan gå med på att jag inte riktigt ser ut att vara de 27 år som jag faktiskt är, men nog ser jag väl äldre ut än 18 iallafall?
Ännu ett ålderstecken är att jag övergått från socker till suketter, mest för att jag nästan kan höra mina tänder skrika om nåd varje gång jag dricker kaffe eller te.
Har alltid haft kolossalt med socker i dessa två underbara drycker, men nu är det slut med det. Suketter är inte ens speciellt gott så om ett tag ska jag försöka avvänja mig med det också och bara ha mjölk i.


Jag är gammal nog att inse att livet är allt för kort
och för ung för att orka bry mig om det.





Det var bättre förr...för två år sen!

Inga kommentarer: