söndag 28 juni 2009

Ursäkta!

Jag blev så hiskeligt arg igår när jag suttit och skrivit ett jättelångt inlägg och när jag tryckte "publicera" hände nåt så allt försvann. Förstå min ilska när man suttit och skrivit och knåpat ihop ett inlägg i två timmas tid nästan. ÅÅÅÅÅH! Nu ska jag iallafall försöka igen och kopiera hela inlägget INNAN jag publicerar det, bara ifall att.


Saras tre alternativ till mig vad jag skulle blogga om var:
1. Vilken kändis vill du vara och varför? Och vad skulle du göra om du var kändisen och hade hans/hennes pengar.
2. OM du fick önska dig tre saker och de gick i uppfyllelse, vad skulle då dessa tre önskningar vara? Och du får inte önska dig flera önskningar.
3. Vart du vill se dig själv och dina anhöriga om 10 år. Ska du vara gift, vad ska du jobba med, vart ska du bo osv.

Jag valde alternativ tre.


Knepigt, knepigt.
Att svamla ihop vart jag vill ha mig själv är ju ganska lätt (om man får drömma fritt) men det är svårt att "önska" vart mina anhöriga ska vara om tio år ifall jag kanske önskar dem något som de inte ens vill.
Hur som helst...


För att börja med pappa: Jag vill att han mår som en gud. Varje dag. Jag vill att han vaknar och känner "Äntligen vaknade jag till en ny dag."
Jag vill att han alltid fortsätter vara den starka människa han är. Han "denna där" som aldrig tar skit av nån. Han den där som säger ifrån utan att blinka.
Han som jag vet alltid finns där vad det än gäller. Oavsett om det handlar om att jag vill prata om att det är "förbannat drygt att inte kunna röra sig som alla andra människor kan" eller om det handlar om att "jag är pank som en kyrkråtta och behöver en slant till en räkning eller mat" eller om det gäller "jag har åstadkommit något som är bra på ett eller annat sätt och behöver lite bekräftelse".
FÖR ATT ÖNSKA FRITT: Jag önskar att pappa finns kvar på ön, åtminstone så länge jag bor kvar på ön och jag misstänker att jag kommer göra det… länge.. Jag trivs här. Jag önskar att pappa och Sussie kommer leva lyckliga i alla sina dar… och dessa dar kommer gälla tills båda är 100+ Inte för att skryta men min far har med sin oemotståndliga charm lyckats "fånga" den bästa tjej som går att hitta, Sussie. Jag önskar och tror att de kommer spendera sina liv tillsammans.


Mamma: Jag önskar att mamma får ordning på ekonomin först och främst. Jag önskar att folk i min närhet förstår hur mycket jag älskar denna lilla mamma, hon är trots allt min mamma och jag älskar henne över allt annat precis som er andra i familjen. Jag önskar hon lyckas slita sig bort ifrån "vården" som hon vantrivs så mycket med, önskar hon hittar nåt hon trivs med. Jag önskar mamma kan få jobba med nåt hon trivs med... nåt hon brinner för... nåt hon kan bli lycklig av... lycklig i själen, på riktigt. Jag vill att hon är så lycklig att hon aldrig gör mig olycklig mer.


Sen kommer vi ju då till de där två systrarna. De där två...De som jag inte ens kan förklara i ord hur viktiga de är för mig.
Jag tror att Sofi och Thomas bor kvar i Borås, att de båda jobbar med det dom vill. Antingen bor de kvar i lägenheten i huset de just flyttat till eller har de köpt sitt eget hus... och skaffat några katter =)
Sara och Ho har nog flyttat till Göteborg. Ho jobbar med det han utbildat sig till... hm, nåt med mobildesign tror jag? =)
Sara har utbildat sig till polis och trivs utmärkt med detta.
De har nog gift sig också (mest för att jag vill gå på bröllop)
BR>


Jag & Daniel: Vi är givetvis ännu ihop om 10 år. Antingen bor vi kvar i våran perfekta lägenhet, eller har vi möjligtvis köpt ett hus... på Själsö =)
King är så klart ännu med oss då en forskare kommit på ett sätt att förlänga katters liv så de kan leva lika länge som vi människor.
Daniel jobbar kvar på mekonomen men är numera chef.
Jag jobbar på ett katthem och får underligt nog sjukt mycket betalt för detta. Jag lägger undan massa pengar varje månad för att senare i livet kunna starta mitt eget katthem.
Jag vet inte om vi är gifta eller ej, för mig är bröllop mest en överdrivet dyr fest =P men det kan ju vara kul, om vi är gifta så har vi haft ett Grease-inspirerat bröllop.
Jag har även lyckats få gröna fingrar så våran trädgård utses år efter år till Gotlands finaste =)




Mina tre alternativ till Sara var dessa:
1.Om du fick den STORA äran att planera och förbereda Linas 30-årsfest om två år, hur hade du då lagt upp denna fest? Lekar och i så fall vilka? Tävlingar, vilka? Liveband, vilka? Vart? Vem ska bjudas? Osv... Låtsas att du är rik och att "money is no problem".
2. Varför Hela Sverige borde rösta RÖTT i nästa val istället för BLÅTT.
3. Lista MINST 10 saker varför katter är det absolut bästa husdjur man kan skaffa sig. Jämför mot andra djur... t.ex. hundar, reptiler, marsvin, pojkvänner =P


Hon valde att skriva om nummer 1. Vill du läsa hur min dröm 30-årsfest kommer bli så gå till: http://elzis.blogg.se/

2 kommentarer:

sara sa...

Naw haha, får lejlo också leva så länge som king då? Annars var det utmärkta val till alla i familjen :D

LineRoolz sa...

Klart hon får. Lejlo och King ska leva 4-ever =)