fredag 26 juni 2009

Farrah Fawcett is no more...

Farrah Fawcett syns inte.
Hon finns inte mer.
Just därför borde hon synas.
Minst lika oförskämt mycket som Michael Jackson.
Men hon får inte plats.
Inte ens i hans skugga.


Jag läser många större bloggar, i nästan varenda en sörjer alla att Michael Jackson gick bort igår.
I nästan varenda blogg kan man då och då läsa om bloggskribenternas favoritmusiker (youtube-klipp blandas med sångtexter samt personliga hyllningar och foton)
Kan dock inte minnas att jag någonsin läst om att dessa bloggare haft Michael som någon favorit, han har inte varit nämnd någonstans.
Men NU… nu börjar alla blogginlägg med R.I.P Michel Jackson som sedan följs av ledsna smileys =( =( =( samt youtube-klipp och ledsna ord.


Ingenstans har man kunnat läsa om att Farrah Fawcett förlorade sin kamp mot cancern… igår.


Jag kan inte påstå att jag är nåt hängivet fan till någon av dessa två. Jag har koll på vilka det är, men det är inte så att jag "måste lyssna på hans låtar" eller "måste se en film eller serie med henne".
De var två kändisar helt enkelt.



Skillnaden mellan dessa två är att den ena inte åtalats för övergrepp mot barn och efter att ha kommit ut från domstolen hoppat upp på en bil och dansat på taket.
Skillnaden mellan dessa två är att den ena inte har massa foton cirkulerande där han håller sitt spädbarn utanför balkongräcket (med en duk över huvudet så klart).

Skillnaden mellan dessa två är att den ena inte bjöd över småpojkar på övernattningspartyn utan föräldrar och i ens egen säng. Sådant som lätt kan bortförklaras med "Jag älskar barn men skulle aldrig skada dem… Har jag förresten nämnt vilken tragisk uppväxt jag hade?"


Kort och gott: Utan att känna någon av dessa två så anser jag att "Charlies angel" förtjänar mer uppmärksamhet än "Creepy pedofile".
Fast det måste vara skönt för Farrah Fawcetts familj att slippa hysteri kring hennes bortgång.
Det måste vara bland det värsta man kan uppleva om man just förlorat någon som står en nära… att läsa om det i alla tidningar… tampas med inkräktare på ens mark som vill veta alla detaljer och inte skyr några som helst medel för att få en bra story.
Det är ett lyx vi vanliga människor har. Vi får sörja ifred.





För övrigt brukar kändisar gå bort tre-om-tre… (Ja, det är sant)
Så jag misstänker att en större kändis till kommer gå ur tiden inom snar framtid.


Kanske Hugh Hefner? Eller är det så att han lever på att suga ur all livskraft ur sina 25-åriga flickvänner? Kommer han kanske till och med leva för evigt?
Vem vet, det får tiden utvisa.








3 kommentarer:

Anonym sa...

Vem var kvinnan?

sara sa...

NEEEEEEEEEJ det var jag din BÄSTA lillasyster

Veronica sa...

Men Lina, om man inte känner någon utav dem två så kan man ju inte bara köpa ryktena om att MJ betett sig pedofil-igt, trots att han friades i rätten? Vi vet ju inte, vi har ingen aning, ska man då döma, när inte ens rätten gör det? Hur trasig var han i själen, det vet inte vi? Hur lätt är det att få rätt psykvård när man är superstar? Hur vet vi om han verkligen bara ville vara barn ihop med barnen vars föräldrar sedan åtalade honom? Eller om han gick över gränsen? Vi har egentligen ingen aning, men vad tidningarna skriver är aldrig hela sannningen. Vem är jag att döma?

Lika tråkigt som det är att missa Farrah Fawcetts död pga att hon skuggas av Michael Jacksons, är det att spekula om pedofilryktena igen, precis efter att han dött.

Vilket lidande att kämpa emot cancer och till slut förlora och det fanns nog mycket lidande i Michael Jacksons liv också. Så ser jag det iaf.

Däremot är det nog förståeligt att fler bloggare vet vem MJ var än Farrah Fawcett, det är nog få personer i världen som är/varit så kända som honom.

=) Kram Veronica