lördag 27 juni 2009

The man with a plan

Här nedan ser ni öppningen in till utrymmet/skrubben under trappan. Det är den enda dörr som King själv lyckas få upp med tassen så där inne är han OFTA. Jag har antagit att han krupit längst in under trappan där det är mörkast och mysigast (för en katt iallafall) men var ej helt säker, så jag bestämde mig för att lokalisera honom när jag visste att han var där inne någonstans.
(SARA: Det var här Daniel stängde in honom häromdan när han drog till jobbet, som tur var kom jag upp strax efter det så han behövde inte vara instängd så länge)

Detta utrymme är som ni ser ett kaos-utrymme. Vi slänger in ALLT här =)
Låt sökandet börja.
Var är katten?
Inte där...
Och inte där...
Men vad är det jag ser???
It´s a clue!
Här är han ju min lilla kung...
I sin favoritbur... (Favorit om han självmant får gå in där vill säga)

Här försökte jag förut idag ta kort på oss båda. Det gick ungefär lika bra som vanligt.




Konserten var jättebra. Halvsystern Malin har en så bra röst att man får gåshud till varje låt.
Vi (Madde, Emil, Daniel och jag) anlände ca 50 minuter för tidigt så vi fick lyssna på killen innan också (han var förresten ganska nonchalant. När en arrangör skulle presentera honom och berätta lite om själva Sweden singer/Song writer-festivalen och sponsorerna så satt han och spelade absolut ingenting på gitarren in i sin mick så det knappt gick att höra vad arrangören sade. Han kunde väl vänta tre minuter tills det var hans tur kan man tycka?)
Han fick för övrigt lite halvdana applåder av publiken.

När sedan Malin spelade fick hon MASSA applåder efter varje låt och när hon var klar 40 minuter senare och tackade för sig så fick han som skulle presentera nästa kille avbryta publikens applåder och visslingar.

När vi satt och väntade på att Malin skulle börja så dök världens bästa Christina upp med sin sambo. Även de känner Malin och hennes man Pierre. Så vi satt vid samma bord. Jag hade tänkt ta kort på Christina, hon var nyklippt och sommarfin, men batterierna i min kamera valde att dö. Det hade jag förutspått och garderat mig med två extra batteri... visade sig dock att det kan vara en himla bra idé att ta med två inte redan slutkörda batterin. Ojski Pojski.








1 kommentar:

sara sa...

haha, vill oxå se henne live