fredag 1 maj 2009

Röda dagar som behagar

Undrar om jag ska försöka att alltid ha rubriken i rim?
I will give it a try, så får vi se hur länge det dröjer innan jag ger upp. Så förbered er på knepiga rubriker hädanefter.


Gårdagens grillkväll var jättemysig. Dessvärre blev det väldigt stressigt när vi skulle iväg, vi hade inte hört Linus messa att han var klar eftersom vi sjöng karaoke, så när han ringde var han redan ute i bilen och väntade. I tumultet som uppstod glömde jag min kamera. Kom på det på vägen nedför trappan men Daniel sa- Det är säkert någon annan som har kamera (Amanda och Julia brukar vara kamera-förberedda) men ICKE igår. Ingen hade med sin kamera kvällen till ära. Ain´t life a bitch =)
Vi blev nio personer så det var en lagom stor fest. Susan bor i innerstan i ett stort hus som hon delar med några andra. Inte en endaste solstrimma hittade ner på hennes gård så vi satt alla och huttrade medans vi åt, när vi var klara flydde vi in i värmen.
Runt klockan 21 bestämde minoriteten att vi skulle gå och se på elden (suck) det var tre eld-diggare och sex anti-eldare, men eftersom värdinnan var en av de som ville se på elden fick vi helt enkelt pallra oss iväg.
Verkligen jätteroligt att stå och se på en eld i 45 minuter =/


Jag och Daniel åkte hem relativt tidigt. Vi avslöt kvällen på Ali´s där jag tog en falafel med extra mycket lök (när jag upprepat tre ggr att jag ville ha massa, massa lök så öste han på 4-5 jätteskopar, allt smakade lök och vitlökssås. I love it)
Efter att jag ätit upp slängde vi oss in i en taxi. Mannen i taxin var väldigt rolig... och smart. Han sa -Vi män har musklerna men det är ni kvinnor som har hjärnan. Damn right it is =)
Han bröt ganska mycket, sen sa han till Daniel - Ja blivit stoppad av polis två gånger ikväll, de tror jag köra svarttaxi för jag svart.
Daniel blev jätteupprörd, själv tog jag dem med ro, inte så trovärdigt att polisen tror att man kör svart när man har en stor lysande skylt på taket samt taxibolagets namn och nummer på hela sidorna av bilen.
Mycket riktigt bröt taximannen ihop av skratt när Daniel började bli lite väl upprörd...
-Naa, ja bara skoja HAHAHA, sa han.


När vi kom hem dök jag i säng med en gång. Daniel satte sig och åt upp sin mat, den som jag tryckt i mig redan på öster =)


Nu ska jag och mannen ge oss ut på en promenad i den strålande solen.

1 kommentar:

sara sa...

hahaha stackars daniel