onsdag 6 maj 2009

El-fel

Släppte ut King förut och märkte när jag skulle öppna porten att den var låst. Märkligt, tänkte jag.
När jag skulle hämta in honom tog jag med min nyckel ifall den fortfarande självlåstes. Såg att Gotlandshem satt upp en lapp nu med rubriken ELFEL (G-hem kan också rimma).
Tydligen någon som grävt av en kabel så de uppmanade en att ta med sin nyckel om man skulle ut eftersom porten låses till.
Väldigt intressant läsning.


Annars har det inte hänt så mycket idag. Borrarna hördes i morse i någon lägenhet bredvid, men nu har det varit tyst hela eftermiddagen så imorgon kanske man får sova ut.
Det kom förbi två gotlandshemssnubbar med en kupol till lampan i badrummet (undrar varför det krävdes två stycken för att leverera en liten kupol?)
Grannen Kristian hade sönder våran när han skulle stjäla vår glödlampa eftersom deras gått sönder och de inte hade fler och icke ville kissa i mörkret... saken är den att vi inte heller vill kissa i mörkret så vi tvingade honom att skruva fast både glödlampa och kupol igen, men eftersom "spåren" är lite knepiga att få i på kupolen så sa det KRASCH så fort Mr K stängde toadörren, sen låg det kupolsplitter över handfat och toagolv. Så kan det gå.
Hur som haver var det bara att be gotlandshem om en ny, de undrade inte ens vad som hänt med den förra. Gött.

Inga kommentarer: