lördag 9 maj 2009

Affärmisär

Cyklade iväg till affären för en stund sedan. Ditvägen är väldigt praktisk att cykla då det mest bara är att "glida". Nedförsbacke nästan hela vägen.
När man ska hem igen är det givetvis helt tvärtom så då kan man lika gärna gå.


Hur som haver så skulle jag inhandla Coca-cola till mig och Fanta citron till Daniel... samt massa tacogrejer.
När jag betalt såg jag att Fantan såg lite skum ut i botten, eftersom det var fullt med folk i kön så skyndade jag mig att packa ner allt och gick ut till unga Bettan (cykeln) där tog jag upp läsken och började söka efter ett utgångsdatum. När jag väl lyckats lokalisera detta såg jag att läsken gått ut den 16 april i år, inte jättegammal med andra ord men dock utgången, och det vill man ju inte betala för. Travade in i affären igen och förklarade läget. Jag kunde riktigt känna avskyn från alla andra som stod i kön och stampade, då jag (som är så speciell) givetvis fick förtur =)
Efter lite krångel och påskrivning av en lapp så fick jag tillbaka pengarna GÅNGER TVÅ!!!
-Man får tillbaka dubbelt när sånt här händer, det är vår policy, sa kassörskan.
Nice, tänkte jag och gick in och kollade på de andra läsken av samma Fantasort. Verkade som att bara en endaste liten utgången flaska lyckat hålla sig kvar bland de andra icke-utgångna exemplaren och just denna flaska hade jag lyckats grabba tag i.


That was it.
Ge er iväg till konsum nu och leta reda på produkter som är utgångna. Om ni hittar många kan ni tjäna en rejäl hacka =)


Annars blir det en förträffligt lugn kväll.
Daniel ska på avskedsgalaj för sin chef Nisse klockan 14, de kommer få äta lyxmat på någon restaurang så det kändes inte mer än rätt att jag får äta taco =)

Inga kommentarer: