fredag 8 maj 2009

Det blir en tripp ner på stan...

...fast inte än.
Tar bussen vid klockan 17 sen går jag till mekonomen för att möta upp Mr Lång.
Anledningen till detta är att vi ska ut till skarphälls djuraffär och handla kattmat.
Nu undrar ni säkert varför jag inte beordrar Mr Lång att åka dit själv och handla? =P
Helt enkelt för att det finns risk att han handlar fel.


Jag minns så väl när jag skickade Malla för att uträtta mina kattmatsinköp, hon kom hem glad i hågen och sa -det var 100 kronor billigare än du sa att det skulle vara.
-Wow, tänkte jag, vilket kap.
Öppnade glatt upp påsen och såg alldeles för stora bitar... efter att ha kollat utsidan av påsen såg jag att det var hundmat. DOGFOOD!
Det kan man ju inte ge till en katt, då blir de säkert dåliga i magen.
Hur som haver ringde jag till djuraffären och förklarade läget och de sa att det var helt okej att jag bytte ut hundmaten mot kattmat (fick givetvis skjuta till den extra hundralappen).
Det var snällt av dem, tyckte jag, då jag trots allt redan öppnat påsen.


Om jag nu skulle skicka Daniel (som till och med är mer förvirrad än jag och Malla ihop) så finns det stor risk att han skulle komma hem med fiskmat.

3 kommentarer:

sARA sa...

hHhHhHhAHAHAHAHAHAHAH

Veronica sa...

haha nej vad roligt!! Det är nog säkrast att du följer med och ser ut en påse själv då ;) Stackars Malla, vilken miss!

Annars undrar jag lite, brukar det fungera att "beordra" Daniel till att göra saker? Vad är knepet? Jag har inte lyckats ännu... ;)

Tack sötis, men jag tror säkert att du och mr D inreder er nya lya tokfint på egen hand! Men jag blev glad för kommentaren! Nu blir det mest balkongbabbel men i juni ska vi förhoppningsvis göra om/ renovera i vardagsrummet :D

Kram Veronica

Veronica sa...

Men du, apropå att det tar tid att få råd att möblera en ny, stor lägenhet.. ett tips är att gå på loppisar och auktioner i sommar, shit pommes vilka fynd man kan göra där för en löjligt låg penning.
Med en burk färg kan tex gamla byråer, soffbord, stolar och sånt bli som nya! Om du kikar långt tillbaka bland mina inlägg finns foto på en gammal byrå som vi målade om.

Jag har sett folk göra galna fynd, tex en urvacker gammal kökssoffa för 100 spänn.

Det är jätteroligt att gå på auktioner och loppisar :D

Kram Nikks