fredag 21 augusti 2009

Tjipp tjopp!

Fick just samtal från Uniguide som jag var på intervju hos för två veckor sedan ungefär.
Då vi pratade om ett projekt som skulle starta där man ringer runt till studenter och frågar om de vill vara med i studentfacket.
Jag sa som det var att jag inte är världens bästa telefonförsäljare.
Önskar jag kunde ljuga men för vad? De hade ju märkt ganska fort att det inte är min grej.


Vi pratade lite löst om andra uppdrag de väntar på att få köra igång, som dock inte är helt klart att de får, det var t.ex. att ringa runt till ALLA Sveriges företag, stora som små, och samla in information vilka som har möjlighet och kan tänka sig att ta in praktikanter, så att arbetslösa människor inte ska behöva gå helt sysslolösa.


Unigudie-tjejen sa iallafall att jag inte kommit med till det första uppdraget att ringa studenter men att de vill ha med mig på det andra uppdraget OM dom får det.


Så nu hoppas, hoppas, hoppas jag att det ska gå igenom.
Hade varit helt galant då jag slipper telefonförsäljning som jag avskyr som pesten och får fast lön.

1 kommentar:

Veronica sa...

Åh, jag håller tummarna!!