fredag 7 augusti 2009

Fredag

Blev brutalt väckt klockan 10:15 då Daniel skakade liv i mig och sa -Kom igen nu, vi ska på utflykt.
Stapplade mig upp medans Daniel gjorde en liten matsäck.
Sen åkte vi ut till högklint och åt frukost där och vandrade omkring på lite olika stigar. Som närmast lät jag Daniel gå så det iallafall var tre meter kvar till kanten, otäckt ju =/ Men mysigt som attan var det. Tyvärr glömde jag kameran då jag fortfarande nästan sov när vi begav oss iväg.
Efter denna lilla tripp for vi till Willys och handlade grillkol, kaffe, kaffefilter + en väldigt billig påse chips för åtta kronor (Willys egna märke) misstänkte att de inte skulle vara så goda (grillchips) men döm om min förvåning när jag smakade av och de smakade alldeles förträffligt.
Väl spenderade åtta kronor.
Efter detta hade klockan hunnit bli 13 och vi hade ännu inte fått i oss något kaffe, så vi for hemåt. Men först stannade vi till vid Daniels mamma och vattnade blommor för sista gången.
Klockan 22 ikväll återvänder hon hem och Daniel ska plocka upp henne vid båten.
Tycker jag har lyckats ganska bra med vattningen. Har släpat med mig Daniel alla dagar (utom en) då det går mycket fortare om han vattnar alla stora blomkrukor som står på marken medans jag sprungit fram och tillbaka med en liten rosa kanna och vattnat alla krukor som står på bordet. Har lyckats övervattna en blomma. Märkte det igår att krukan var halvfull med vatten... så den ser lite hängig ut... men just denna blomma har Tina fått av mig så jag har nästan rätt att vattna ihjäl den kan man tycka? =)


Annars ska vi väl inte göra så mycket mer idag, förutom att grilla lite senare och hoppas på att det går någon bra film på tv, vilket det förmodligen inte gör... dåligt med filmer på fredagar och lördagar.


För övrigt fick jag ett mess av Johanna Sjöberg förut (alias Sheba). Hon skrev att hon är i Grötlingbo och rensar ur sitt rum och har hittat massa brev jag skrivit när jag gick i sjuan eller åttan.
Hade tydligen tråkigt på en NO-lektion med Björn Bro (Bear Bridge).
Det hela gick ut på att vi skulle sälja våra själar till djävulen (Öh?)
Johanna undrade om vi någonsin gjorde det, vilket jag inte tror. Har inget minne av det iallafall. Men visst blir man lite orolig? Tänk om Mr Devil äger min djävul och jag inte ens minns detta? Holy makarony!!!
=)


Over and out!!!

2 kommentarer:

Veronica sa...

Lyxpoäng på att äta frukost vid högklint! Men hur är det egentligen, lever basilikan fortfarande? ;)

Kram Nicks

sara sa...

Haha :D