tisdag 2 september 2008

Line räddar liv?

Fick för mig att göra nåt jag inte gjort på år och dar-vattna blommor. Ska försöka hålla liv i blomman jag fick av Christina häromkvällen, wish me luck =)
Kände lite på Jossas andra blommor och om de inte vore för att de var för torra skulle de nog fällt tårar av vattenbristsångest så jag hällde på lite vatten på dem med =)
Så visst har jag väl räddat liv idag?


Räddade liv häromkvällen med när Jossa ville käppa en spindel till döds... övertygade henne om att det är bättre att fånga spindlar i burk och slänga ut istället. I samma stund som jag hämtade burk från köket såg jag ännu en liten inkräktare, en tvestjärt. Även den slängdes ut snabbt, vi är ju inte dummare än att vi fattade att Mrs Spindel och Mr Tvestjärt var i maskopi med varandra.
Men vi vann denna rond.




You can call me Line The Lifesaver from now on

3 kommentarer:

Sara sa...

Jag tvekar verkligen över om blomman överlever, men jag får väll l ita på dig :P

J sa...

Mine stackars torre o bortglömde blommar tackar allra djupast. =D

Anonym sa...

Jag är imponerad!!
Om du sköter dig bra nu kanske man kan ge dig en krukväxt till nästa födelsedag? ;)
Du vet om att det finns krukor med självbevattning också va?

/Veronica som fick en enooorm vit, vacker orkidée i födelsedagspresent som står i full blom, som jag är livrädd att ha ihjäl...